سد معبر یا "خیابان خواری"

خرید بک لینک
خیابانهایی که متناسب با جمعیت و ارتفاع ساختمانها نیستند بهاندازه کافی عبور و مرور شهروندان را با مشکل مواجه ساختهاند، تبلیغات و تابلوهای مغازهها هم حدود دو متری از آکس خیابانها را بلعیدهاند و در نهایت خطالقعر خیابان میماند و وسایل نقلیه بیشمار و شهروندانی که راهی بهجز پرواز ندارند...
کافی است که یک ایستگاه تاکسی " خود رو" هم در ابتدای و انتهای خیابان وجود داشته باشد تا این آشفتهبازار را تکمیل کند.
در گذشته کسبه فقط معبر پیاده را سد میکردند، چند سالی است که از هر سمت خیابان دو متری پیشروی نمودهاند و شهرداری شهری که شهردارانش اغلب عمر مدیریتی کوتاهی دارند توجهی به این مسئله ندارد.
این معضل در خیابانهای فرعیتر و کمعرض تر به علت نظارت کمتر مأموران سد معبر از وضعیت نامساعدتری برخوردار است، هرچند که معابر دیگر هم اوضاع خوبی ندارند.
تابلوهای تاشویی که بیشتر شبیه خیمه هستند، نه مجالی برای عبور باقی گذاشتهاند و نه مکانی برای پارک خودرو، بهناچار خودروها هم در نقطه مرکزی خیابان توقف میکنند و شهروندانی که راهی بهجز پرواز ندارند...
خیلی وقت است که شهروندان قانع این شهر خسته، از "بلدیه" شهر توقع کار عمرانی ندارند اما نظارت شهرداری بر خیابانها کمترین انتظاری است که شهروندان میتوانند داشته باشند.
لذا بندهی شهروند ملتمسانه تقاضای نظارت بیشتر بر پاسداری از این حقوق طبیعی و بدیهی شهروندی را دارم، چرا که این رویه موجب بدعادت شدن " خیابان خوارها" میشود. برخی از این افراد تمامی فضای خیابان روبروی " حجره" خود را حق خودمیدانند و این احساس مالکیت هر روز قویتر میگردد، در صورتی که فضای عمومی پیادهرو و خیابان همانطور که از نامش پیداست فضایی متعلق به تمام شهروندان است.
سلیمان میرزاپورمنبع: http://www.yaftenews.irews/social/14246-sadmabara.html
آرمانشهر خرم آباد...

ما را در سایت آرمانشهر خرم آباد دنبال می‌کنید

برچسب: سد النهضة,سداد,سد,سد مأرب,سد الموصل,سدرة المنتهى,سد لتیان,سديم,سدوم,سد لار, نویسنده: بازدید: 16 تاريخ: يکشنبه 4 مهر 1395 ساعت: 8:19

صفحه بندی